Ljusexperten

Samarbetet med BT inför mässhelgen varje höst har gett tydliga resultat på omsättningen

  • Displayannons desktop
  • Displayannons mobil
  • Printannonsering
  • Upprepning och flera format
  • Ljusexperten i Borås ville marknadsföra sin mässhelg. Målet med annonseringen var att få så mycket folk som möjligt till butiken och att maximera försäljningen. För att uppnå detta satsande man på en kombination av print (BT) och digitalt (bt.se). Man använde sig av en kombination av stora och små annonsformat för att få både frekvens och genomslag.
    Utfallet av kampanjen blev försäljningsrekord för butiken. Dessutom slog man försäljningsrekord för en enskild butik i hela kedjan.

    Outsider på bt.se

    60.000 visningar
    345 klick
    0,57%CTR

    Mobilbanner på bt.se

    40.000 visningar
    377 klick
    0,94%CTR

    Printannonser

    Flera format under 5 införingsdagar
    118.000 unika läsare

    Mässhelgen är verkligen något vi ser fram emot varje år. En rolig helg som drar mycket folk och där vi med hjälp av våra leverantörer kan ge kunden det lilla extra.

    Omsättningen under mässveckan har gått från 622.000 kr (2011) till 1.437.000 kr (2016) och det långsiktiga samarbetet med BT har verkligen gett resultat.

    Magnus Söderlund
    Butiksägare, Ljusexperten