ICA Maxi Karlskrona

KUND: ICA Maxi Karlskrona
KATEGORI: Digitalt DR


MÅL: Att öka räckvidden på annonsörens marknad och lösa problemet som deras tryckta ODR har p.g.a. hög andel hushåll med ”Nej tack till Reklam”.

  • Digitalt, blädderbart DR i Desktop

    Digitalt, blädderbart DR i Mobil

    Andreas Ahlqvist, marknadsansvarig på ICA Maxi Karlskrona, har varit involverad i satsningen på Digitalt DR från första början och utvecklar resonemanget kring hur de som annonsör tänkt kring formatet innan och under de 12 kampanjer av totalt 28 som hittills har genomförts.

    Andreas Ahlqvist, Marknadsansvarig
    ICA Maxi Karlskrona

    Vilka resultat har ni upplevt så här långt?

    -Det vi sett i uppföljningen från är att vi har ett gott resultat sett till mätvärden som agerar som referensvärden (*gentemot andra displaykampanjer).

    Hur upplevde ni processen för att aktivera kampanjen, från inskick av PDF till utvärdering?

    -Väldigt smidigt då vi bara behöver vidarebefordra ett email, ingen belastning alls. Utvärderingen har vi endast gjort en gång nu men den har varit bra.

    Skulle ni kunna tänka er att göra en fortsatt satsning på Digitalt DR i framtiden?

    -Vi har ju som sagt bara klarat av knappt hälften av de 28 veckor som vi bokat in och det skall det bli spännande att se hur resultatet av resterande kampanjer faller ut.